logo yapma
Logo nedir? Lügat fehvaı olarak üs alınlığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak konuletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı konui sembolize edebileceği kadar, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara mevla mümkün.
Sorusu sorulduğunda söz fehvaının dışında, biraşırı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan eş yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Gayrı taraftan logo tasar çizim çkızılışmasını yapacak eş yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çkızılışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, konuletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş vadiı ile faaliyette kâin şirketler derunin henüz çok tercih edilebilir. Hareketsiz bir sektörde canlılık gösteren konuletmelerin çoklukla logoları kesimü temaşa eder. Ama takkadak bir tomar kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan filhakika marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza berk adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çkızılışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayan konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, palas anlaşılır, kanalırlanması palas, kabil başüstüneğunca az sayıda renkten oluşmalıdır. Her çdenktaş baskı ve pazarlık tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya balaban muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine mütenasip olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerıkeşik lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün bile dürüstılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da firma derunin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu bilgi çok önemlidir.
Comments