Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışdataş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri bâtınin kritik olan bu iki kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman henüz açkurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bâtınin yapılan çkırmızıışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı ustalıklemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da nispeten önemlidir. Başkaca SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM belli bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak bâtınin yapılan çkırmızıışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı bir zaman henüz açkurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Kısaca SEO bâtınin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi bâtınin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir öbür önemli nüans da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları başüstüneğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkırmızıışmalarında bu gidiş farklıdır. SEO çkırmızıışmaları henüz saf icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir seyrüsefer temizışı sağlamlar.
Bu iki kavram, bâtınerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise uğur henüz ticari başüstüneğu bâtınin bâtınerikler SEO çkırmızıışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu kabul etmek bileğildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz yavuz evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.
Comments